Nytt spännande liv på ingång..

Ha ha.. jag föll för grupptrycket och skaffade mig en blogg trots allt! :)
Hade faktiskt funderat på det i några dagar tills min käre vän Cilla nu ikväll inspirerade mig till det, och då kände jag att whattafuck! Jag kan väl passa på å va lika cool som alla andra väl? ;)


Jag kan ju börja med att tala om att mitt liv är ganska rörigt för tillfället.
Jag vet varken in eller ut, upp eller ner?
Vad är fram och vad är bak?
Svart eller vitt? Mörkt eller Ljust?

Sa upp mig från jobbet för ca en vecka sedan... Jobbade som försäkringsrådgivare på Salus Ansvar.
Har varit där i ca ett halvår... Men fick damp och tröttnade, som vanligt!
Ska börja som telefonist på Eniro istället... kan väl va mysigt?
Hoppas bara att jag kommer gilla det lite mer. Börja bli less på att hoppa runt på arbetsmarknaden.
Känner sig lite som en "byta-jobb-narkoman"!
Jag tycker det är sjukt kul att söka jobb!!
Finns det sådana?
Om inte så har jag startat en ny genre nu! Moahaha
Fast det är ju lite kul att prova nya saker måste jag medge.
Börjar iaf på Eniro den 2:a april.
Så nu är jag ledig i hela 3 veckor! woohoo....
Det har jag fasen förtjänat!

Och inte nog med det!
Tröttnade på lägenheten och fixade en ny sådan också..
Flyttar in i den nya mest troligen den sista april.
Typiskt bara att Akelius ska vara så jävla sega... ska försöka stressa på dom! Vill helst flytta så fort som möjligt..
Den står ju alldeles tom och ensam, och alldeles, alldeles Underbar och viskar mitt namn! :)
Mitt i stan... nära ny jobbet! Mm... det är som en drog att göra ny saker och göra förändringar! *Aaaaa*

Fast..
Panikångest och hjärnsläpp kommer ju som självfallet som biverkningar på det också!
Men är inte det underbart? ;) hahahha

Har ingen aning om mitt liv kommer att bli bättre eller sämre efter detta, men den som lever får se.
Annars får jag väl hitta på nån annan drastisk förändring! :)

Helgen då!
Thanx for asking.. ;)
Jomen, den har varit intressant....
Fredagen var ju sista dagen på jobbet, kändes grymt trist att säga hejdå till alla... blev några tårfyllda farwells.
Huga :(
Sen hem till mig med brudarna, drack lite viine... å sen prompa till Färjan.. men vi fick kalla fötter (bokstavligt talat)
haha, och gick till "Clääo" istället. Vilket också sög! Hur lite  folk som helst och ja, nä.. ingen höjdare.
Stod dock och pratade med nån utbytesstudent om linser.
Och  med min underbara engelska försökte jag förklara kontaktlinser men kom inte på vad hette.
 Det blev typ nåt i stil med
" Yeah, you know when you have a color who isn´t your own, you know... it´s  kind of like fake eyes!"
- oh, you mean contact linces? (eller hur de nu då ska stavas korrekt)
Ha ha nåja, det är ju inte första gången jag har fått använda mig av min underbara engelska som mina kära vänner älskar att få gotta sig i! HAH! :)
 
Lördagen iaf satt vi hemma hos Jonnha några stycken, sen drog vi till Magma.
Ken skulle uppträda, och jag är inte ensammen om att tycka att han söög!
Usch... men kvällen var rätt intressant och jag var ju i trevligt sällskap i övrigt så jag ska väl inte klaga :)

Söndagen låg jag hemma och slöade mest hela dagen.
Var även hundvakt till en underbar liten långhårig Taxvalp, medans hennes hussar var på bio :)
Så det var full rulle här hemma...

Och idag har jag och Lilltih å Mirella prompat till Malmudden för att hälsa på Sara å dricka massa Te och fika massa go fika. Sen gick vi hem till mig å koka ihop nå gooo mat´n! :)
Och sen har vi fettat framför Tv:n me massa snarra och härligt skvaller.

Försökte flörta in mig hos pojkvännen lite, men han va så bitter! Surpuppa! :)
Kärlek kan ju inte alltid va lätt har ja hört nångång.
ANYWAYYYYSSS!! :)
jag ska nog nypa honom i kinderna imorgon å försöka muntra upp han lite.

För övrigt så ska jag testa på cheerleading imorgon! HAH!
Hur ball är inte jag?
Jag kommer va bäst å snyggast!

(Om jag nu inte får hjärtsnurp redan efter uppvärmningen och får ligga och kippa efter luft resten av träningen, konditionen är ju inte den bästa) hohoho ;)
Finns ju som risk för det! :)

Och där var mitt första blogg-inlägg slut!
Måste säga att det kändes väldigt kul att få inviga den!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Härligt!!! Bästa läsningen EVER!!!

2008-03-11 @ 10:11:28
URL: http://cirkuscil.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0