Jämställdhet!? Vart då??

Har tänkt på en sak!

Hur kan det komma sig att jag och alla andra Kvinnliga fenomen (inklusive jag)
Får heta namn som Carlsson , Bengtsson , Johansson och dylikt?

Då kan väl lika gärna männen heta Olofsdotter!?
Eller ännu BÄTTRE! Typ... Johan Karinsdotter
t.ex          Varför inte?
Vad är det som säger att det är mer normal att jag te.x heter 
Camilla ,Carls Son än att min bror skulle heta Tony ,Carinas dotter?

Och hur kommer det sig att att gifta kvinnor som har ett efternamn med "dotter" behåller det men även tar mannens namn som då innehåller son. Eller byter helt. Varför kan inte männen ta deras namn?
Det är väl bara ännu ett bevis på att vi kvinnor är så mycket starkare i oss själva och inte låter sådana småsaker påverka hur vi känner inför våran kvinnlighet... För nog skulle jag tro att mycket sitter i att en man inte skulle kunna bära upp ett sådan namn utan känna sig liten och väligt omanlig?
Och där har ni bara ännu ett bevis på hur mycket vi går med på bara för att vi älskar våra män :) hahaha



var är jämställdheten i det här avlånga landet???? :)

NU har ni något att klura på!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, vart får du allting ifrån?! :D

2008-10-23 @ 15:44:31
URL: http://lenajohanna.blogspot.com
Postat av: Cilla

Ja detta har ju vi diskuterat för länge sen... Och jag HAR funderat... Men tyvärr ingen ny tanke kommer upp, det är nog som du säger, det är för att vi kvinnor inte bryr oss om sånna små petitesser... :P

2008-10-23 @ 17:49:53
URL: http://cirkuscil.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0