Hemma igen!

Houff!
Då var man hemma i Luleå igen efter en mindre Teater turne i norra delarna!
Sjukt kul har det varit :)
Först i måndags, då hade vi ju våran prov företällning på en förskola på porsön.
Och ja, jag ju erkänna att jag kände mig lite ringrostig. och sedan har vi ju som sagt inte hunnit träna så mkt heller.
Men det gick ändå bra. barnen var sjövilda! haha :) Kul :P
Och  Barnen var iaf nöjda och ville ge oss MASSOR med kramar. Vissa kom fram flera ggr till och med :) 
 Men det hade ju kunnat gå bättre om vi säger så :)
Sen senare på kvällen åkte vi till arvidsjaur där vi sov i en lägenhet å kulturhuset humlan.
För att sedan kliva upp kl 5.00 och börja våran färd mot Gargnäs, där vi hade våran premiär  föreställning.
Och den gick MYCKET bättre! :)
Riktigt, riktigt kul var det :)
Sen bar det av till Sorsele där jag bjöds på Lunch på hotellet för att fira premiären :)
Och sen bar det av till vårat mysiga Penisionat som vi övernattade på.



Inte så bra bilder, Kom på, på kvällen när jag stod å rökte att just i fan! jag kan ju ta kort.
Ångrar lite att jag inte tog mer kort faktiskt. men men, man får nöja sig med det som finns :)



Här är mitt rum som jag spenderade mer eller mindre hela dagen och gårkvällen på :)
I princip enda gången jag lämnade rummet var när jag skulle försöka hitta en Ica butik. Som så klart var stängd när jag väl hittade den. Men då fick jag syn på en Taxi kille som stod en bit bort... jag så gick fram å fråga om det fanns någon annan butik i närheten. Och då hänvisade han till ett hydro som låg en bit bort och erbjöd sig även att skjutsa dit mig.
Kunde inte låta bli att höra min mamma och pappas varnande röst eka i huvudet.
"sätt dig aldrig i en bil med en främmande man" men sen insåg jag att.. Hallå? Jag är i Sorsele... Han vill ju bara väl!
Men jag var noga att kolla namn å allt sånt skit just in case liksom...det stod ju på brickan,
Men han var då såååå trevlig så! :) Jag tackade för skjutsen och log resten av kvällen....så snäll :)
Sen tillbaka till rummet, kolla tv.. och sen sova! :)
För att sen kliva upp 7.00 idag.. göra sig i ordning och äta frukost.
Nere vid frukosten befann sig en annan gäst som jag började surra med. Han visade sig vara en Journalist som för tillfället bodde i Australien (han pratade svenska med  en sådan där rolig svensk-engelsk brytning som fröken silverstedt). hihi....
Han var i Sorsele och gjorde ett program tillsammans med SVT om invandrare som fått asyl i Sorsele.
Och följde deras resa väldit inttressant måste jag säga! :)
Och han blev jätte intresserad när jag berättade att vi var där och skulle spela en barnföreställning. Så han frågade om han kunde ta med sig dom barnen och komma och kolla. Eftersom dom aldrg sett något sånt förut. Och det tyckte vi att dom absolut kunde göra.
Men dom dök då aldrig upp, kanske att han missförstod vart det var eller att det blev nåt annat tokigt.
Vi hade iaf våran sista föreställning och även den gick bra :)
Och när vi packat ihop och sa hejdå kom det en liten kille och rusade och slängde armarna runt mig och gav mig en stor blöt puss på kinden :)
Och sen kom det några tjejer som ville kramas också...
Och sen bar det av hemåt för oss....så då var det slut på det roliga! :)
Fast kanske bara för ett tag... Verkar som att vi ska fortsätta med Föreställningen till Hösten! :)
Och han frågade även om jag skulle vara intresserad av att medverka i en annan pjäs till hösten... så vi får väl hoppas att han inte hittar någon annan förmåga som han gillar bättre innan dess! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0