Ojsan!

He he.. oj nu var det länge sen sist... har haft så fullt upp bara!
Vi har ju varit på semester jag å älsklingen min....
Först var vi ju till gärsmyr å det  var ju då jag skrev senast...
Men så åkte vi ju då till stockholm och tro det eller ej men vi tog oss iväg 08.00... vem hade kunnat tro det egentligen? =)
Vi kom fram kring 16 tiden och så här såg villan ut som vi bodde i



Så när vi kom fram for vi å handlade å sen kröp vi ner framför tv:n å dog av lite...
Morgonen därpå gav vi oss av till Forum nacka där vi inhandlade varsin kamera..
Min är så fin det blev en Fujifilm finepix j20 en knallrosa... å crille köpte någon vattentätt mojeng :)
(han ska alltid va värst) hahaha nää skoja ba...
Nåja... efter det tog vi oss en promenad runt saltsjöbaden å kollade på alla dyra båtar å sen visade crille mig en utomhus teater scen som jag självklart var tvungen springa å latjja lite på :) haha Han fick sitta i publiken ;)



sen efter allt promenerande gick vi och och åt middag på en jätte fin restaurang som hade uteplatsen på en brygga... hur mysigt som helst var det. Så vi åt både förrätt å efterrätt och efter det for vi på systemet och köpte hem nå go vin å öl och sen mös vi bara framför tv:n
Dagen efter det var det tidig uppstigning för att börja bege oss in mot stora staden...
Så när vi väl kom fram skulle vi ju då alltså ta oss till djurgården och vi bestämde oss alltså för att promenera..( Vi förstod inte riktigt hur långt det var) Crille var kart läsare och det var huuur varmt som helst...
Och ja jag kanske ska berätta att redan när vi började resa mot umeå så började jag tjata om hur mkt jag ville ha mjukglas!!)
Så under hela den här promenaden så går jag bredvid crille som ett litet barn
- jag vill ha mjukglass, vart kan dom ha mjukglass? vill inte du ha mjukglass?
crille- jag är törstig jag går in här och köper en dricka... här har dom ju glass!?
- nee jag vill ha MJUKglass!
tjat tjat....
När vi väl kommer fram så ser jag till min stora förvåning att där finns ett stånd där dom säljer MJUKGLASS!
så jag rusar dit, ställer mig i kö... får vänta länge... men till slut så får jag iaf min mjukglass!
Och vilken satans jävla mjukglass sen! dem skulle ha vunnit vm i mjukglass smältning... den började smälta på en gång... och fort som fan gick det...och jag försökte hänga med å slicka å slicka å slicka men den gick inte den hade vunnit över mig vid det här laget hade vi hunnit sätta oss och jag sitter mest bara å tittar lesset och besviken å stressad på min mjukglass som vid det här laget har smältit ut över hela min hand och crille ba
-ät snabbare!!!!
som om det vore nån löpningsmatch...!
Så jag gav upp glassen vann.. jag blev så arg att jag kastade ner den på backen å nästan började gråta.
men sen bröt vi ihop å garvade som fan! hahha fy fan vad kul det var :)



sen gick vi iallafall vidare till wasamuseet och sen gick vi på skansen bland alla mysiga gamla byggnader och så tittade vi även till djuren... haha min favvobild var på sälarna som låg å stekte sig i solen! :)



Och efter ett tag blev crille nödig och bev tvungen söka upp en toalett. Och medans jag stod där utanför och väntade jag jag denna till min stora förvåning.. hahaha

 
en fullt levande pippi som håller koll på toalett taket...
inget konstigt med det? =)
Sen när vi kom hem så värmde crille upp bastun så vi satt å slappnade av lite i den och drack nå öl =)
Sen dagen efter så for vi på det kungliga slottet och gick runt å kollade på alla salarna.. det var mäktigt!
Fast jag var så jävla bitter över att man inte fick ta några kort där! Men jag lyckades iaf ta några från trappen och det.
Och blev så himla förtjust i denna statyn.. den hade jag vilja ha själv :D



Vi hanns också med att se högvakten. och musikkåren var också där...musikkåren tyckte jag var bäst.
Fy fan vad duktiga dom är! :)
 

dagen efter for vi tillbaka till slottet å kollade på tre kronor museet också hakade vi på en guide som berättade.. verkligen super intressant.
Men efter det var vi så less på att turista så vi for hem, beställde pizza å smällde i oss massa karra framför tv:n hur skönt som helst...Och sen så var det bara att börja tjaffsa på med destonation gotland för att ta oss men till slut så fick vi iaf biljetter och på tisdagen så var det äntligen dags att åka till efterlängtade gotland! :D

 
här är vi i våran hytt det var två andra som hade det var två till som hade den också men dom hade gått ut för tillfället.



Och efter ca 3 timmar på båten så ser vi äntligen land... joooohooo vad förväntansfull jag var!!! :)

så när vi kom fram körde vi raka spåret till crilles bror å hans familj där vi käkade mat å surrade på.





Det här är då alltså deras sommarstuga! :)

Sen tog vi oss allihopa en mysig kvällspromenad runt området

  
 där fanns det majsfält också... fränt! :)

Dagen efter for vi till en strand i närheten och Ludde utmanade crille till att bada.
Om crille förlorade skulle han bli kallad för vattenslösare badkrukemannen...
Vem tror ni vann?
Ja, inte var det då vattenslösare badkrukemannen iaf! ;) hahahha

  
 
Men han tog sig i allafall.. det tyckte jag var rätt strongt hahaha  för det gjorde INTE jag! :)

Dagen efter åkte vi till vackra visby... så himla mysig stad! Vi gick mest bara och strosade omkring..
      
Det fanns hur mkt gamlsa kyrkor och sånt som helst som man kunde gå in i kolla som var nästan förfallna men som ändå stod uppe rätt imponerande. dom kunde man gå in i å gå i smala små trappar och gångar inne i väggarna. as ballt. tog rätt mkt kort på det också. allt som jag lägger upp nu är inte ens en bråkdel av alla kort vi laggt upp! Men jag ska lägga upp alla senare på pixbox så jag säger till när dom är uppe. har lagt upp alla från stockholm men då tog mitt utrymme för den här månaden slut så jag måste vänta till nästa innan ja kan lägga upp gotlands bilderna =)





Jag vet inte? Men det är någontng med den här bilden som jag bara älskar! :)

sen gick vi in i botaniska trädgården :)

    
 och sen gick och kollade på fornsalarna och sen hann vi inte så mkt mer innan vi var tvungna fara hem tillbaka igen till lars och karin :)

dagen därpå hade dom en guidrunda med oss där dom visade oss södra gotland... så vi for och tittade på en gammal vikinga gård det var fränt och sen åkte vi ner till Hoburg och kollade på hoburgs gubben



   
  
åsså en massa fina raukar fick vi se också

   


och här såg vi en massa kaninhål.. överallt!!


Och sen från ingenstans fick jag syn på en vildkanin! :D
Försökte fånga den på bild men det var ju inte det lättaste :)


men tittar man noga ser man att den ligger vid trädet :)

sen på lördagen for vi och hälsade på några andra släktingar til crille där vi även fick pröv köra en gammal sportbil.. .=)

 
och så fick pröva på att äta rökt flundra och så åt vi massa annat med gott också.. och nu är jag så trött så nu orkar jag inte skriva nå mer! :)
jag hojtar till när resten av bilderna finns på pixbox... måste få tag i bilderna som crille har också han har massa som jag inte har tagit på ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0