I Vintertider!




Ja, om jag inte har sagt det förrut så älskar jag vinter!

Jag bara älskar när det svider om kinderna,
 ögonfransarna och all annan kroppsbehåring fryser till is.
Händerna blir torra och spricker, så varje knog ser ut som en skorpa.
Mina il tighta jeans fryser fast i huden och rumpan domnar.
Om jag öppnar munnen för att kippa efter luft, tar det tvär stopp.
Kylan försöker döda mig. Men jag är stark...vilken utmaning!
När jag väl fått in en gnutta luft och måste andas ut.
Fryser mina läppar av den varma luften som kommer ut.
Mitt ansikte är så kallt att jag inte ens känner hur snoret rinner från näsan...
Och när den allra mysigaste, och UNDERBARASTE tiden av vintern är förbi.
Det vill säga den kolsvarta, underbart mysiga tiden då det är mörkt konstant.
Då när solen till slut börjar titta fram,och lyser upp hela lägenheten...
Ni vet sådär... så att man ser varje dammkorn och bara måste storstäda.
Det finns liksom inga undanflykter, för allt damm blir så uppenbart.
Åååh det är så himla, himla UNDERBART!

UNDERBARA VINTER!!
jag längtar inte alls till sommaren....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0