Rädda Katter du med!

Vintern är här, det är kallt!
Allt fler och fler katter springer ute. Dom kan ha blivit övergivna, sprungit vilse.. ja inte vet jag!
Men det är alldeles för många katter som behöver våran hjälp.
Kattakuten är ett Katthem här i Norrbotten som tar hand om övergivna katter och försöker hitta permanenta hem åt dom.
Men man kan även hjälpa genom att ställa upp som stödhem...Vilket innebär att man ställer upp och tar hand om en Katt tills dom hittat en ägare. Eller omplacerar den.
Gå in på http://www.kattinorr.se/ och gör något gott du med! :)

Jag anmälde mig till dom för några månader. Och tänkte senast idag att jag skulle ringa och fråga om dom fått min anmälan.
Men sen piper de till i min telefon. Där jag fått ett sms där dom frågar om jag fortfarande är intresserad för dom behöver ett att akut hem.
Så jag ringer upp direkt! :)
Och får då veta att ihelgen har Polisen hittat 2 kattungar ute, ca 10 veckor gamla. Och stödhemmet dom är hos nu kan inte ha dom längre än till på torsdag. Haha hon hann typ inte ens berätta klart innan jag avbryter henne och ba
-vi tar båda två!!!! sen snabb kollar jag mott lillith å typ nickar å viskar 2 kattungar???  Åh lillith tjuter till av lycka :) haha
Så Imorgon får vi förmodligen hem dom!!! Senast på torsdag...
Åååååh så himla mysigt :)))
Så får vi väl se sen då om dom hittar den riktiga ägaren. Annars får dom bo hos oss tills dom hittar någon som vill ha dom för alltid. Vi får väl se.... risken finns ju att dom blir kvar ;) hahaha

Står om dom i tidningen!
http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4491443

Jag längtar!



Kommentarer
Postat av: Cilla

Ja då ska jag då verkligen hålla tummarna! :D

Och så lycka till med kissarna!

2009-01-14 @ 12:02:25
URL: http://cirkuscil.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0